انواع تشک و مزایا و معایت هر کدام

مثلثی که در زندگی افراد بسیار اهمیت دارد و به عنوان مثلث سلامتی نیز شناخته می شود، متشکل از خواب و خوراک و استراحت کافی است. بدن شما برای ریکاوری مناسب، لازم دارد که حداقل هشت ساعت در شبانه روز بخوابد. علاوه بر زمان کافی، کیفیت خواب شما نیز بسیار اهمیت دارد. یک ساعت خواب با کیفیت، قابلیت مقابله با ساعت ها خواب بی کیفیت را دارد. برای افزایش راحتی خواب خود، لازم است در وهله اول یک تشک خوب انتخاب کنید. با اینکار می توانید خوابی آسوده و راحت را در پیش داشته باشید. لازم به ذکر است که اگر از تشک خود بیش تر از ۱۰ سال است که استفاده می کنید، سریعا باید آن را تعویض کنید و مدلی جدید را برای خود تهیه کنید.

طبق تحقیقات اخیر، ۳۲ درصد از بزرگسالان از تشک های فنری برای افزایش کیفیت خواب خود استفاده می کنند. در ادامه مطلب قصد داریم انواع تشک تخت خواب را معرفی کنیم. همچنین مزایا و معایب هر یک را به طور کامل بررسی کنیم تا در انتخاب خود دقیق تر عمل کنید.

تشک داخل فنری

 

 

برای معرفی انواع تشک تخت خواب، لازم است به نمونه های فنری اشاره کنیم. همانطور که از نام این تشک مشخص است، این مدل در میان انواع تشک تخت خواب، فنری استیل در میان بافت هایش دارد تا راحتی فراوانی را برای شما عزیزان فراهم کند. فنر ذکر شده به وسیله یک پوشش فیبر، فوم یا فوم لاتکس احاطه شده است تا یک پشتیبانی  کامل و یک دستی را برای کمرتان به وجود بیاورد.

فنر هایی که داخل تشک قرار می گیرند را به دو روش می توانید بچینید. روش اول به طور یک دست و پیوسته است. این روش، تختی راحت را برای شما به ارمغان می آورند؛ زیرا قطفات فنر به یکدیگر متصل هستند و از یک منبع مشترک تغذیه می کنند؛ اما اگر شخصی در سمت دیگر تخت حرکت کند، به راحتی متوجه آن خواهید شد.

حالت دوم حالتی است که فنر ها را به طور جداگانه در تشک قرار می دهند. در این حالت، فنر ها مانند نمونه سابق یک دست نیستند؛ اما اگر فرد بغل دستی حرکتی کند، بر روی شما تاثیری ندارد و خوابی آرام را تجربه خواهید کرد.

 

 

مزایا

به دلیل حضور فنر ها، راحتی بسیار زیادی را در انواع تشک تخت خواب فنری احساس خواهید کرد.

این تشک ها از نظر میزان دوام، حدود ۱۰ الی ۱۵ سال می توانند مانند روز اول کار کنند.

معایب

اگر به فنر های داخل تشک، فشار بیش از اندازه وارد کنید، ممکن است ضعیف و پاره شوند؛ در نتیجه دیگر عملکرد روز اول را نداشته باشند.

 

تشک مموری فوم

 

طراحی و ساخت این تشک ها به سال ۱۹۷۰ باز می گردد و بعد از آن به دلیل راحتی بی نظیری که داشتند، به طور گسترده تولید شدند و طرفداران زیادی پیدا کردند. هنگامی که بر روی این تشک ها دراز می کشید، فوم تشک سفت می شود و کمر شما را به خوبی حمایت می کند تا دچار هیچ مشکلی در قسمت ستون فقرات خود نشوید.

مزایا

این تشک ها در انواع مختلفی عرضه شده اند و با توجه به بودجه و درخواست خود، می توانید بهترین نمونه را در میان انواع تشک تخت خواب مموری فوم بیابید.

نسبت به تشک های دیگر، از کمر شما حمایت بیش تری می کنند و برای افرادی که دچار عارضه کمری هستند، بسیار عالی عمل می کنند.

همچنین لازم به ذکر است که فوم پلی اورتان، هیچ ماده ای که موجب بروز آلرژی در بدن شما شود را جذب نخواهد کرد و به سادگی مانع گسترش گرد و غبار خواهد شد.

معایب

هنگام خرید تشک، ممکن است رایحه ای ناخوشایند را حس کنید که به دلیل مواد شیمیایی بر روی فوم ایجاد شده است؛ اما پس از استفاده و گذشت مدتی کوتاه بر طرف خواهد شد.

با توجه به این که فوم های داخل تشک دما را افزایش می دهند، اگر در خواب عرق می کنید، لازم است در انتخاب خود بیش تر دقت کنید.

 

تشک لاتکس

 

 

در میان انواع تشک تخت خواب ، می توانید نمونه های لاتکس را که با نام ارگانیک نیز شناخته می شوند، در نظر بگیرید. لاتکس، نوعی ماده طبیعی است که از لاستیک استخراج می شود و بسیار نرم‌ است. گاهی اوقات ممکن است، ماده لاتکس را با مواد طبیعی دیگر نیز ترکیب شود تا کیفیت بالا تری را به شما عرضه کنند؛ در نتیجه اگر به دنبال یک تشک با کیفیت بالا و طبیعی برای کمر خود می گردید، این مورد را در میان انواع تشک تخت خواب در نظر بگیرید.

مزایا

ماده لاتکس هیچ اثر مخربی بر محیط زیست ندارد و می توانید آن را دوست دار طبیعت بنامید.

لاتکس به دلیل خاصیت ارتجاعی خود، راحتی بی نظیری را برای شما به ارمغان می آورد و برای هر شکل بدنی مناسب است.

در صورت طبیعی بودن، لاتکس می تواند تمامی گرد و غبار ها را دفع کند و از بروز انواع آلرژی ها جلوگیری کند.

معایب

به دلیل طبیعی بودن لاتکس، این نمونه در میان انواع تشک تخت خواب، کمی گران تر است.

به دلیل وزن بالای تشک های لاتکس جا به جایی آن ها دشوار است و می تواند کمی دردسر ساز باشد.

 

 

 

 

تشک زرین ، بزرگترین تولید کننده تشک در انواع طبی ، طبی فنری ، فنر منفصل و فول ارتوپدیک 

دارای نشان استاندارد ملی ایران 

 


لینک اشتراک گذاری
http://zarrinkhab.ir/Panel/Public/BlogDetails.aspx?ID=168e4b5d-54da-43e4-bb0a-5790b949a4c8
1400/12/02

سایر مطالب مشابه


تشک زرین

ویژگی های تشک استاندارد کدام است؟

یکی از موثر ترین ویژگی های تشک استاندارد، حفظ ستون فقرات و جلوگیری از کمر درد می باشد.

تشک زرین

شرایط محیطی یک استراحت مناسب

نکاتی در مورد شرایط محیطی یک استراحت مناسب

تشک زرین

اهمیت خواب در زندگی

اهمیت خواب در زندگی به چه میزان است؟

تشک زرین

نکاتی در مورد انتخاب تشک

در انتخاب تشک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

<<  1  >>